Coordinació: Anna Carballo Márquez i Marta Portero Tresserra. Universitat Oberta de Catalunya i Universitat Autònoma de Barcelona
Professorat: Anna Carballo Márquez i Marta Portero Tresserra
Universitat Oberta de Catalunya i Universitat Autònoma de Barcelona
Lloc: Seu de l'Institut Menorquí d'Estudis (Can Victori, Camí des Castell, 28, Maó)
Dates i horari: 19-20 i 26-27 de novembre de 2021
Idioma: Català
Objectius:
- Conèixer les bases neurobiològiques de la conducta i la cognició humana.
- Conèixer els mecanismes que intervenen en els processos d’aprenentatge i memòria.
- Potenciar les competències i habilitats docents relacionades amb el coneixement de les funcions del cervell.
- Desenvolupar eines i recursos per adaptar els descobriments neurocientífics a la pràctica docent diària.
- Aplicar coneixements neurocientífics en la millora del disseny d’espais d’aprenentatge.
Contingut/Programa:
Divendres 19 de novembre
De 15.00 a 15.15 h. Recepció dels participants i acte de benvinguda.
De 15.15 a 20.00 h. Anna Carballo
• Aportacions de la neurociència a l’educació: possibilitats i limitacions.
• Neurodesenvolupament i cervell adolescent.
Dissabte 20 de novembre
De 9.00 a 14.00 h. Anna Carballo
• Aprenentatge i plasticitat cerebral.
• Funcions executives i propostes creatives a l’aula.
Divendres 26 de novembre
De 15.00 a 20.00 h. Marta Portero
• Processos atencionals.
• Factors socials i emocionals en l’aprenentatge.
Dissabte 27 de novembre
De 9.00 a 14.00 h. Marta Portero
• Metodologies basades en l’evidència.
• Cos i ment.
Descripció:
El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, han permès una aproximació entre ambdós camps de coneixement que ofereix una visió dels processos d’ensenyament-aprenentatge basada en el funcionament del cervell.
En aquest sentit, els estudis en neurociència cognitiva pretenen proporcionar eines i fonamentació empírica perquè mestres i docents puguin justificar i repensar la seva pràctica pedagògica tenint en compte els diferents factors que intervenen en el funcionament cerebral i en l’aprenentatge.
Informació addicional:
Participants a qui va adreçat principalment: Mestres i docents (infantil, primària, secundària, adults), educadors/es socials, psicopedagogs, etc.
Duració: 20 hores
Places limitades
Aquest curs queda subjecte a possibles modificacions de dates o format en funció de les mesures sanitàries vigents en el moment de la seva realització.
Preu d'inscripció: 60 euros
Inscripcions