Coordinació: David Cuadrado Salido. Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Social i Quantitativa
Professorat:
David Cuadrado Salido. Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Social i Quantitativa
Yolanda Atienza García. Dalma Business Partners (consultoria)
Sandra Ribote Garrido. Coaching Teams (consultoria)
Lloc: Seu de l’Institut Menorquí d'Estudis (Can Victori, Camí des Castell, 28, Maó)
Dates i horari: 10-11 i 24-25 de març de 2023
Idioma: Català
Objectius:
• Proporcionar un marc teoricopràctic sobre com generar una cultura emprenedora des de la mentalitat Agile i el marc econòmic de la realitat de Menorca però amb una mirada glocal (global i local).
• Treballar amb eines que, basades en el design thinking (‘pensament de dissenyador), permetran poder dissenyar de forma àgil un MVP (de l’anglès minim viable product, ‘producte mínim viable’) que es pugui testar en el mercat i decidir sobre el seu pivotatge i/o escalabilitat.
• Participar en un curs d’entrenament intensiu (bootcamp) en el qual crearem de forma coparticipativa les idees de maduració d’un projecte de negoci.
• Exposar les idees en grup per facilitar el procés de millora a través de l’eina Intervisió.
• Consolidar els aprenentatges necessaris per generar una mentalitat d’emprenedoria (intraprenedoria en negocis que ja estiguin posats en marxa).
Contingut/Programa:
Divendres 10 de març
De 16.00 a 20.00 h
15.45 h. Recepció de participants i benvinguda
Prèviament els participants hauran contestat un qüestionari (CPI®) sobre estils de creativitat
- Presentació i objectius
- CPI®: explicació, devolució dels resultats i creació d’equips de treball
- Noves oportunitats a la emprenedoria i la intraprenedoria: una metodologia d’anàlisi
- Cicle de vida d’una Startup i construcció d’una Scaleup
Dissabte 11 de març
De 9.30 a 13.30 h i de 15.30 a 17.30 h
Durant aquesta sessió els participants aprendran la metodologia en un format Learning by Doing per equips
- Design Thinking:
• Explicació del model
• Anàlisi d’oportunitats i problemes: DAFO
• Generació d’un repte
• Mirada Human Centric
• Brainstorming d’idees
• Creació d’un MVP
• Ideació i prototipatge
• Definició d’OKR
Divendres 24 de març
De 16.00 a 20.00 h
Durant aquesta sessió es farà un treball de creació mitjançant l’elaboració d’idees segons un repte de negoci:
- Bootcamp:
• Generació dels Canvas de negoci sobre el prototipatge del MVP dissenyats a la sessió de Design Thinking
Dissabte 25 de març
De 9.30 a 14.00 h i de 15.30 a 17.30 h
Durant aquesta sessió els participants aprendran com presentar els seus projectes i ho faran rebent feedback per part dels consultors, possibles patrocinadors i la resta de companys:
• Proposta de valor i Business Pitch
• Presentació de projectes i feedback
Descripció: El present curs cerca oferir una mirada actualitzada sobre el procés que segueixen les empreses àgils (startups) per impulsar l’emprenedoria des del territori, tant des del punt de vista d’un nou emprenedor com des de l’intraprenedoria en negocis ja existents que s’han de reinventar.
Informació addicional:
Participants a qui va adreçat principalment:
• Estudiants universitaris o de graus formatius professionals amb ganes d’emprendre
• Professionals que es plantegen muntar els seu propi negoci i volen tenir un espai de construcció del projecte
• Propietaris de negocis, directius o treballadors d’empreses (productes o serveis) que volen fer un replantejament del seu model de negoci o fomentar la intraprenedoria
Hores de docència: 20 h
Places limitades
Activitat reconeguda per al Passaport Cultural per a alumnes de grau de la UIB. Per a més informació: https://sac.uib.cat/aules/Passaport-Cultural/
Preu d'inscripció: 65 euros
Inscripcions